S1, A2: Den infödde Chicago-bon Kitty Pryde upptäcker sin mutantfasningskraft. Xavier skickar Jean Grey på ett uppdrag att rekrytera henne, enbart för att få reda på att hon redan blivit värvad av Lance Alvers, också känd som mutanten Avalanche.