S1, A2: Patronhylsorna på brottsplatsen är nyckeln till att identifiera förövarna. Tvivel uppstår om huruvida mordet begicks av radikala högerextrema ungdomar eller om det var en uppgörelse mellan dominikaner, tills en internrapport från civilgardet tar utredningen i en ny riktning. Samtidigt reagerar landet på brottet med de största antirasistiska demonstrationerna i Spaniens historia.