S2, A7: Under inbördeskriget befrias hundratals soldater genom en rymning från ett fängelse. Överste Thomas Rose var lärare före inbördeskriget. När han tillfångatogs och skickades till Libby Prison i Virginia, ordnade han en av de största massrymningarna.