The Knick Where's the Dignity
S1, A4: Algernon tvingar Thackery att handla i samband med en operation, och det förargar Gallinger. Abigail återhämtar sig och ångrar de val hon har gjort som gäller Thackery. Cleary och syster Harriet sluter ett avtal och sedan ett till.