S2, A8: Medan Simone och Sipowicz förhör två män angående de brända kvarlevorna av en gravid kvinna, utreder Martinez ett inbrott i en pantbank. Senare chockeras Sipowicz när hans sponsor vid anonyma alkoholister blir nedslagen av sin psykiskt instabila son.