You Win Or You Die
S1, A7: Tywin förklarar för Jaime att familjen Lannisters framtid står på spel, och pressar honom att vara "den man han var ämnad att bli" när de förbereder sig för strid. Ned konfronterar Cersei angående hemligheterna som blev Jon Arryns död.