Wayne Shorter: Zero Gravity Zero Gravity 2000 - ∞
S1, A3: I Portal 3 omdefinierar Shorter jazzen och uppmuntrar konstnärlig utforskning för att påverka samhället. Han ser "Zero Gravity" som en frigörelse från genrens begränsningar och förtryckande sociala villkor. I 80-årsåldern nyskapar han med sina kvartett- och orkesterkompositioner och skapar sina mest omfattande verk. Han bevisar att människan bakom instrumentet fortfarande är av yttersta vikt.