28 Dagar
Gwen Cummings (Sandra Bullock), en framgångsrik New York-journalist och fulländad partytjej, älskar att roa sig! Problemet är att hon aldrig inser när hon har fått nog. När hon lånar sin systers (Elizabeth Perkins) bröllopslimousin och plöjer in den i någons förstukvist blir det totalstopp för hennes vilda liv tillsammans med pojkvännen Jasper (Dominic West). Hon döms för rattfylla till 28 dagars rehabilitering. Där möter hon otänkbara regler (inga mobiler!) och konstiga ritualer, som mässande och (usch!) att prata om sina känslor. Gwen får sällskap av en excentrisk rehabiliteringsgrupp som leds av den oefterhärmlige rådgivaren Cornell (Steve Buscemi) och ger sig av på en rörande och ofta hysteriskt rolig väg mot tillfrisknande där hon lär sig att livet inte alltid är en fest och att äkta glädje kommer inifrån.