8 Mile
8 Mile utspelar sig i Detroit 1995 och skildrar en vecka i några ungdomars liv som kämpar för att hitta en väg ut ur slummen. För sådana som Jimmy ""Rabbit"" Smith Jr (EMINEM) och hans vänner är hip-hopen det enda som gäller. Rabbit vet att hans rap-talang är hans enda chans att komma bort från ghettot. För att lyckas måste han sätta ord på sin vrede och klara sitt livs utmaning... "