A League of Their Own
Vi ser Tom Hanks, Geena Davis och Madonna i denna vinnande komedi från teamet bakom ”Big”. Hanks spelar Jimmy Dugan, en förbrukad spelare vars dagar i högsta ligan är över. Han får i uppdrag att coacha i 1943 års All-American Girls Baseball League samtidigt som de manliga proffsspelarna är ute i krig. Dugan lyckas slutligen hitta tillbaka till spelet tack vare hjärtat och inställningen hos sitt nya lag. Vi ser även Lori Petty och Rosie O'Donnell i den högklassiga skådespelarensemblen och Jon Lovitz bidrar med oförglömlig cameoroll. Den sanna berättelsen i TJEJLIGAN om pionjärkvinnorna som banade väg för generationer av idrottare är ”en fullträff!”