När en antropolog flyttar till en småstad i New England med sin 12-årige son upptäcker de två snart att staden är befolkad av vampyrer. Vampyrerna låter de två leva så att antropologen kan nedteckna deras historia; men när han inser att hans son hamnar under monstrens makt slår antropologen tillbaka. Men det är svårt att få de vandöda på fall.