Skriet från Afrika
Abbott och Costello försöker utge sig för att vara två av världens främsta storviltjägare i Afrika när de i verkligheten har tur om de hittar Afrika på en jordglob. Deras skrytsamma berättelser avlyssnas av diamanttjuvar som tar med dem som vägvisare på en hemlig expedition in i det allra mörkaste Afrika. Deras enda hopp är nu att Afrika inte ska bli någon match för deras komiska timing.