Jorden roterar och solen försvinner under horisonten. Tryck ned strömbrytaren, och ljusen släcks. Slummern begynner, medvetandet vaknar upp och tar oss till platser där vi aldrig har varit och ser saker som ingen tidigare har sett eller föreställt sig. Från Japans förtrollade pudersnöskogar och Moskvas historiska gator till västra Amerikas frusna berg, och allt däremellan – Level 1 bjuder in dig till vårt spektrum av verkligheten för att se en följd av bilder, syner, ljud och sensationer helt olika de vi upplever i den medvetna världen. Upplev det själv – vår dröm, vår vision om skidåkning. After Dark. Förutom långfilmen ingår 6 bonusklipp (nästan 30 min extramaterial!), inklusive iTunes exklusiva bonusmontage "Extra Dark".