Algiers
Ett romantiskt kriminaldrama om den legendariske juveltjuven Pepe le Moko som rymmer från Frankrike och gömmer sig i staden Algers kasbah. Polisinspektören Slimane försöker fånga in honom men Pepe är smart och lyckas ständigt smita undan. När Pepe blir kär i den vackra fransyskan Gaby ser dock inspektören sin chans och gillrar en fälla. Regi: John Cromwell. I rollerna: Charles Boyer, Hedy Lamarr, Sigrid Gurie, Joseph Calleia, Gene Lockhart, Paul Harvey m.fl.