Alphaville - ett fall för Lemmy Caution
En futuristisk thriller om agenten Lemmy Caution som skickas till dystopiska staden Alphaville för att stoppa den tyranniske professorn von Braun och hans känslokalla superdator Alpha 60. Med sin råa charm och sina klassiska detektivinstinkter navigerar Lemmy genom en värld där känslor är förbjudna och logik styr allt. Regi: Jean-Luc Godard. I rollerna: Eddie Constantine, Anna Karina, Akim Tamiroff, Howard Vernon, Christa Lang, Valérie Boisgel m.fl. (Alphaville: Une étrange aventure de Lemmy Caution)