Föraktet
Camille är gift med författaren Paul som är inkallad att omarbeta ett manus till en film med självaste Fritz Lang som regissör. Hon börjar mer och mer förakta sin man och istället ge efter för den amerikanske filmproducenten Jerrys ivriga uppvaktningar. Regi: Jean-Luc Godard. I rollerna: Brigitte Bardot, Michel Piccoli, Jack Palance, Fritz Lang, Giorgia Moll m.fl. (Le Mépris)