Paraplyerna i Cherbourg
Ett romantiskt musikaldrama om den 17-åriga Geneviève vars mamma äger en paraplyaffär. Geneviève är kär i bilmekanikern Guy och vill gärna gifta sig med honom men hennes mamma tycker att han är för fattig. När Guy blir inkallad till kriget i Algeriet så gifter sig Geneviève istället med den rike Roland, men hon kan aldrig helt glömma sin ungdomsförälskelse. Regi: Jacques Demy. I rollerna: Catherine Deneuve, Nino Castelnuovo, Anne Vernon, Ellen Farner, Marc Michel m.fl. (Les parapluies de Cherbourg)