Dagfjärilen
Ett drama om unga hemmafrun Séverine som lider av en neuros; hon kan inte ha något erotiskt umgänge med sin man. För att komma över sina hämningar bestämmer hon sig för att bli prostituerad. På en bordell möter Séverine den unge gangstern Marcel som blir våldsamt förälskad i henne. Regi: Luis Buñuel. I rollerna: Catherine Deneuve, Jean Sorel, Michel Piccoli, Geneviéve Page, Pierre Clémenti, m.fl. (Belle de jour)