Amelie från Montmartre
En romantisk komedi om Amélie som bor i Paris och lever i sin egen lilla värld. Hon arbetar på ett café och hyr en liten lägenhet. Livet verkar gå sin gilla gång men det är lite tråkigt för Amélie är mycket ensam. Men så en dag förändras allting... Regi: Jean-Pierre Jeunet. I rollerna: Audrey Tautou, Mathieu Kassovitz, Rufus, Lorella Cravotta, Yolande Moreau, Serge Merlin m.fl. (Le Fabuleux destin d'Amélie)