Bara En Dag
Finns det någon person som dröjer sig kvar i ditt minne, någon som får dig att fundera på vad som skulle kunna ha blivit? Ethan Hawke och JulieDelpy skapar åter igen en magisk känsla när de återupptar sina roller som Jesse och Celine och återförenas med regissören Richard Linklater (School of Rock, Before Sunrise) i den fängslande berättelsen om kärlek ochåteruppväckta känslor. När Jesse och Celine träffades första gången förnio år sedan i några få timmar, i mitten av 90-talets Wien, var deras möte spontant och livsbejakande. Nio år senare slår det åter igen gnistor. De träffas av en slump i Paris och har bara en eftermiddag att bestämma sig för om de ska dela framtiden. Smart, underfundig och verklig utspelar sig historien till största del i realtid för att förhöja omedelbarheten. Before Sunset glöder i de stunder som är varje hjärtas största äventyr.