Jules och Jim
Ett romantiskt drama om Jules och Jim som är bästa vänner trots att den ene är österrikare och den andre fransman. Genom två decennier får vi följa deras resa mellan hopp och förtvivlan, svek och försoning. Första världskriget skiljer dem åt men kärleken till samma kvinna, den nyckfulla Catherine med sitt förtrollande leende, för dem ihop igen. Regi: François Truffaut. I rollerna: Jeanne Moreau, Oskar Werner, Henri Serre, Vanna Urbino, Serge Rezvani, Anny Nelsen, Sabine Haudepin m.fl. (Jules et Jim)