Andy Hardy och kärleken
Judy Garland, Mickey Rooney och Lana Turner spelar i en komisk, musikalisk, trasslig kärleksaffär i "Love Finds Andy Hardy". Andy (Rooney) vill ta sin flickvän, Polly (Ann Rutherford), till country-klubbens juldans, men hon planerar att tillbringa semestern med sin mormor. Istället går Andy med på att eskortera Cynthia (Turner) till dansen - för att avskräcka de andra friarna medan hans vän Beezy (George Breakston) är bortrest. Samtidigt sätter grannen Betsy (Garland) sikte på nu till synes ensamma Andy. Men all denna kvinnliga uppmärksamhet orsakar bara problem för Andy när Polly kommer tillbaka.