Ano de Gràcia
En grinig gammal kvinna delar lägenhet med en ung, rebellisk bybo som kämpar för sin plats. Medan den gamla kvinnan har gett upp sina drömmar, håller den unge mannen dem vid liv. Trots deras ständiga sammandrabbningar behöver de varandra. Humor, ömhet, livliga grannar, ett pulserande område, en vacker tjej och ett kraftfullt soundtrack framhäver den här historien om att hitta livets ljusa sida.