Apornas Planet
Ett legendariskt mästerverk! Astronauten Taylor (Heston) kraschlandar på en avlägsen planet styrd av apor, där en primitiv människoras används som försöks- och husdjur. Taylor är snart på fl ykt och hans öde ligger i händerna på en vänlig schimpans.