Armageddon
Med en hastighet på 35 000 km/h är en gigantisk asteroid på väg att kollidera med jorden. För att förhindra katastrofen anlitar NASA-chefen Dan Truman (Billy Bob Thornton) världens främste oljeborrare Harry S. Stamper (Bruce Willis), den ende som kan klara uppdraget. Under 12 intensiva dagar skall han och hans mannar tränas till astronauter och inte minst – till att rädda världen. I rollen som Harrys dotter Grace ser vi Liv Tyler och hennes stora kärlek AJ spelas av Ben Affleck (Pearl Harbor). Armageddon är en actionfilm i rasande tempo från Michael Bay och Jerry Bruckheimer, männen bakom The Rock och Pearl Harbor.