Och tiden har sin gång i Shanghai
Världens äldsta jazzband” står det i Guinness världsrekordbok, och de spelar fortfarande på det populära hotellet Peace Hotel i Shanghai varje vecka. Jazzen och deras hängivenhet till den består, medan världen runt omkring dem kontinuerligt förvandlas, från den japanska ockupationen genom kulturrevolutionen, och fram till våra dagars snabba kapitalistsamhälle.