Avalon High
Allie Pennington börjar på en ny skola, Avalon High. Men där upptäcker hon snart att något underlig pågår: Hennes nya klasskamrater är reinkarnationer av Kung Arthur och hans hov. Nu måste hon lösa skolans mysterium.