Baby Boy
BABY BOY är ett kraftfullt urbant drama regisserat av John Singleton (Shaft and Boyz N the Hood) med rapstjärnorna TYRESE GIBSON och SNOOP DOGG (Half Baked, I Got the Hook Up) i huvudrollerna. Med knockoutprestationer av VING RHAMES (Mission: Impossible II, Pulp Fiction, Con Air) och A.J. Johnson (Friday, House Party, The Players Club) ger BABY BOY en tuff, ärlig och orubblig titt på det moderna stadslivet. Jody (Gibson) är en 20-årig afroamerikan i South Central Los Angeles som försöker leva stort trots att inte har något jobb. Han har två barn med två olika kvinnor och bor fortfarande hemma med sin mamma (Johnson). Uppväxten är tuff för Jody men en serie händelser som involverar hans mammas nya kille Melvin (Rhames), hans flickvän Yvette (Taraji P. Henson) och hennes tidigare fängslade före detta pojkvän Rodney (Snoop Dogg) tvingar honom att lära sig läxor om livet, kärleken och att överleva som man i gettot.