Balto satte igång fantasin världen runt, nu fortsätter äventyret! Balto blir far till Aleu. Unga Aleu upptäcker dock att han aldrig kommer att bli lika accepterad som sina bröder och systrar, eftersom han är mer lik en varg än en hund.