Before Stonewall
Många homon anser The Stonewall Inn i New York som stället där frigörelsen började. Det var trots allt där drugorna slogs tillbaks mot polisen den 27:e juni 1969. I denna dokumentär får vi med hjlp av intervjuer och arkivmatrial se hur homovärlden såg ut innan upploppet på Stonewall Inn ägde rum.