Behind Raphael Saadiq's Jimmy Lee
”Jag har skapat vacker musik under hela min karriär, men det har varit ett helvete under ytan”, säger Raphael Saadiq. Den hyllade sångaren, producenten och multi-instrumentalisten inriktar sitt senaste album ”Jimmy Lee” på en särskild aspekt av det helvetet, genom att berätta om sin älskade avlidne storebror och hur dennes kamp med missbruk påverkade deras familj. I en exklusiv dokumentär öppnar Saadiq upp för Apple Music om vad minnet av hans bror betyder för honom och om hur upplevelsen av att älska en missbrukare inspirerat hans mest personliga verk hittills. Filmen innehåller uttalanden från hans familj, vänner och samarbetspartners, och väldigt personliga berättelser som sångaren aldrig delat med sig av tidigare.