Big Hero 6 - Svensk text
Hiro Hamada är ett trettonårigt geni som bara ägnar sig åt olagliga robotfighter. Plötsligt dör hans storebror Tadashi och hela staden San Fransokyo svävar i fara. För att undanröja hotet tar Hiro hjälp av Baymax och kompisarna från universitetet: adrenalinjunkien Go Go Tomago, kontrollfreaket Wasabi, kemifantasten Honey Lemon och... Fred. Med några uppgraderingar förvandlas gänget till Big Hero 6.