Baymax!
I den fantastiska staden San Fransokyo kommer den vänliga, uppblåsbara, oefterhärmliga vårdroboten Baymax att göra vad den var programmerad att göra: hjälpa andra.
Mellanstadie-eleven Sofia står inför stora livsförändringar med Baymax orubbliga stöd.
Mbita serverar en familjefavorit tills en oväntad allergi och Baymax driver honom till förändring.
Den hungriga katten Yachi motsätter sig våldsamt Baymax ansträngningar att befria honom från ett obekvämt intrång.
Baymaxs patienter samlas i en frenetiskt kamp mot klockan för att hjälpa hälsovårdsledsagaren.