Brainstorm
En järnvägskorsning. En övergiven bil. En vacker blondin – medvetslös. Lynnige forskaren Jim Grayam (Jeff Hunter) räddar den ljuvliga Lorrie (Anne Francis) bara för att få reda på att hon är hans chefs fru! Hon vill lämna äktenskapet, men hennes elake, kontrollerande make Cort (Dana Andrews) låter henne inte gå. Efter att Grayam och Lorrie påbörjar en het affär kläcker han den perfekta planen: att döda Cort medan han fejkar sinnessjukdom för att undvika fängelsestraff för mord! Grayams övertygande porträttering får alla att tro att han har blivit galen: domaren, psykiatrikerna och till sist även han själv. I denna djärva psykologiska thriller regisserad av veterankaraktärsskådespelaren och thrillerspecialisten William Conrad ("My Blood Runs Cold," "Two on a Guillotine") finns det en metod för ens galenskap.