The Two Mrs. Carrolls
Humphrey Bogart, Barbara Stanwyck och Alexis Smith medverkar i den här thrillern om en konstnär som endast inspireras av mord och kvinnorna han älskar - hans två hustrur. När konstnären Geoffrey Carroll (Bogart) träffar Sally Morton på en fiskeresa till Skottland slår det romantiska gnistor mellan dem. I sitt hem målar Geoffrey ett porträtt av sin fru som Dödsängeln precis innan hon dör under mystiska omständigheter. Men Geoffrey och Sally gifter sig strax därpå, och lever lyckliga tillsammans ett tag. Sedan börjar apotekaren utpressa Geoffrey; Geoffrey börjar umgås med den mycket yngre Cecily (Alexis Smith) medan han målar Sally som Dödsängeln - och Sallys hälsa blir plötsligt sämre med varje dag som går.