Broadcast News
På en stor tv-nyhetsredaktion kämpar producenten Jane Craig för seriös journalistik i en tid då nyheterna blir allt mer till underhållning. Hon dras till det nya, charmiga ankaret Tom Grunnick, som personifierar den utveckling hon egentligen avskyr, samtidigt som den begåvade reportern Aaron Altman är hemligt förälskad i henne. När kanalen förbereder stora förändringar ställs både relationerna och nyhetsredaktionen inför ett avgörande val mellan yta och innehåll. Regi: James L. Brooks. I rollerna: William Hurt, Holly Hunter, Albert Brooks, Joan Cusack m.fl.