Cançó per a tu
Barcelona, 1966. Laia studerar juridik vid universitetet i Barcelona. Hon arbetar deltid på universitetsbiblioteket för att betala för sin undervisning och skriver låtar på sin fritid. Laia börjar dejta Ignasi, en student som är engagerad i den hemliga kampen mot Francoregimen, men någon dyker upp i deras förhållande: David, Ignasis bästa vän. En ytlig pojke från en välbärgad familj som inte är den han utger sig för att vara.