Capote
Truman Capote är den berömde manusförfattaren till "Frukost på Tiffany's" och en av de mest populära personerna i jetsetkretsarna i 1950-talets New York. När han läser i tidningen om mordet på en hel familj i Kansas är det något med nyheten som gör att han vill resa dit och skriva om den. Capote har sedan länge en teori om att i händerna på rätt författare kan en sann historia vara minst lika intressant som en påhittad. Filmen bygger på verkliga händelser. Regi: Bennet Miller. I rollerna: Philip Seymour Hoffman, Catherine Keener, Clifton Collins Jr., Mark Pellegrino, Chris Cooper, Amy Ryan m.fl.