Captain Marvel
Filmen utspelar sig under 1990-talet och handlar om Carol Danvers (Captain Marvel) som blir en av universums mäktigaste hjältar efter att jorden hamnar mitt i en intergalaktisk konflikt mellan två utomjordiska raser.