Thor
Det finns många hjältar i världen ... men bara en är en gud. När den arrogante krigaren Thor (Chris Hemsworth) förvisas till jorden från Asgård måste han kämpa hårt för att återfå sina förlorade krafter. När han jagas av en invasionsstyrka som kommit för att förinta honom måste den fallne åskguden ge sig in i striden och lära sig vad som krävs för att bli en äkta hjälte. Natalie Portman och Anthony Hopkins spelar också i denna filmsuccé.