Christine
Hon föddes i Detroit på ett löpande band i en bilfabrik. Men hon är ingen vanlig bil. Djupt inne i hennes chassi lever ett djävulskt väsen. Hon är CHRISTINE, en röd och vit Plymouth Fury 1958, vars unika standardutrustning inkluderar en hämndlysten, oförstörbar ondska som förstör allt i sin väg. Hon förför 17-årige Arnie Cunningham (Keith Gordon) som förtärs av passion för hennes...