Cold Mountain
En dramatisk berättelse om kärlek och överlevnad som utspelar sig i början av amerikanska inbördeskriget. När männen i Cold Mountain i North Carolina tar värvning i sydstatsarmén, förändras allt för de som lämnas kvar. När kriget är över kommer hjärtan att krossas, drömmar att uppfyllas och den mänskliga anden att prövas, men inte krossas. Nicole Kidman, Jude Law och Renée Zellweger spelar huvudrollerna i Oscars-vinnande regissören Anthony Minghellas (THE ENGLISH PATIENT) fängslande och gripande film.