Crescendo
Set amongst the unlikely backdrop of cowboy boots, rodeos, and global geopolitics, thirty of the world's most promising musicians travel to Fort Worth, Texas to compete in the renowned Van Cliburn International Piano Competition. Vying for gold and their shot at classical piano stardom, the contestants must endure six intense performances, multiple elimination rounds, and a discerning panel of jurists. Behind the scenes, we uncover the stories of adversity, sacrifice, and heartbreak driving the pianists to perform at the highest level. As fan favorites and early contenders are eliminated, one unassuming genius rises to the top.