Dancer - Polunin, den nakna dansaren
En kraftfull och samtidigt gracil dansare är han, Sergej Polunin. Han tog tidigt dansvärlden med storm, och gör så än i dag. För ett antal år sedan var han Royal Ballets yngste solist någonsin. Men vid 25 års ålder sade ukrainaren plötsligt upp sig. Hade hans låga släckts? Hade en självförbrännande livsstil till sist tagit ut sin rätt? I dokumentären "Dancer" följer vi Polunins öden och äventyr - en gudabenådad artist, men också en trotsig rebell med modet att kräva artistisk frihet i en ofta rigid dansvärld.