Dark Shadows
Radarparet Tim Burton och Johnny Depp återförenas i komedin DARK SHADOWS där vi får följa en 200 år gammal vampyr och dennes dysfunktionella familj. Barnabas Collins (Depp) lever livet som bekymmerslös, rik playboy tills den dag han krossar den unga häxan Angelique Bouchards (Eva Green) hjärta. I vrede förvandlar hon honom till en vampyr och begraver honom levande. 200 år senare frias Barnabas ur sin grav. Året är nu 1972 och han återvänder till familjens egendom, Collinwood Manor, för att finna sitt en gång storslagna hem i ruiner och hans ättlingar inte är i mycket bättre skick än huset. Det är inte lätt för Barnabas att anpassa sig till det flummiga och frigjorda 70-talet... I övriga roller ser vi bl.a. Michelle Pfeiffer, Helena Bonham Carter och Christopher Lee.