Deadpool
En actionfylld superhjältefilm om Wade Wilson, en före detta legosoldat som deltar i ett experiment för att få accelererad läkning. Efter att ha genomgått den tortyrliknande behandlingen så förvandlas Wade till den snabbkäftade antihjälten Deadpool. Beväpnad med sina nya krafter och en mörk, skruvad humor ger sig Deadpool ut på en hämndresa för att hitta mannen som nästan förstörde hans liv. Regi: Tim Miller. I rollerna: Ryan Reynolds, Morena Baccarin, Ed Skrein, T.J. Miller, Gina Carano, Brianna Hildebrand m.fl.