December Boys
Daniel Radcliffe från Harry Potter-filmerna testar vänskapens och familjebandens gränser. De är födda samma månad, så på barnhemmet kallas de December Boys. Men de fyra tonårspojkarna Maps, Spit, Spark och Misty har mycket mer gemensamt än så. Utan hopp om att någonsin kunna få leva i en riktig familj tyr de sig till varandra. Plötsligt får de helt oväntat höra att ett ungt par eventuellt vill adoptera en av dem. Detta ger upphov till en maktkamp mellan de gamla kumpanerna där var och en av dem kämpar för att bli den utvalde. December Boys är en gripande skildring om vänskap och familjeförhållanden med Daniel Radcliffe i sin första stora filmroll efter Harry Potter-filmerna. Här spelar han Maps som är som en storebror för gruppen under deras irrfärder på väg in i vuxenvärlden.