Deepwater Horizon
Den 20 april 2010 börjar som vilken dag som helst på världens mest sofistikerade oljerigg. Men en serie olyckor förvandlar plötsligt Deepwater Horizon till ett inferno av explosioner och eld, och arbetarna blir fångade i den enorma dödsfälla som oljeriggen nu utgör.