Demolition Man
Sylvester Stallone och Wesley Snipes kämpar mot varandra i denna cyberfuturistiska succéfilm. Året 2032 och ärkeskurken Simon Phoenix (Wesley Snipes) vaknar upp efter att ha varit nedfrusen i CryoPrison i 35år. Han finner ett harmoniskt och lugnt Los Angeles utan våld och kriminalitet -redo att intas. När polisen är oförmögen att sätta stopp för Simon Phoenix och hans brutala 1990-talsstil har de inget annat val än att återuppväcka polisinspektör John Spartan (Sylvester Stallone) som är oskyldigt dömd efter ett bråk med just Simon Phoenix - och även han nedfrusen i "CryoPrison".