Den lilla prinsen
Antoine de Saint-Exupérys finstämda, omtyckta klassiker om oskuld och nya upptäckter har blivit en film med fötterna stadigt i Saharas sand och blicken riktad mot stjärnorna, med stämningsfylld musik av Alan Jay Lerner och Frederick Loewe ("My Fair Lady", "Camelot"). "Musiken i The Little Prince är en ren njutning", enligt New York Times. En lika stor njutning är den magiska handlingen om en pilot som störtat i öknen (Richard Kiley) och ett barn på vandring från en fjärran plats. Tillsammans upplever de äventyr som roar, förtrollar och berör. Har du någonsin fått visdomsord från en räv (Gene Wilder)? Älskat en helt unik ros? Besökt en excentrisk kung i ett exotiskt land? Sett en orms lömska dans (Bob Fosse)? Universum - eller snarare livet - är en magisk plats, och ännu mer magiskt blir det med "The Little Prince".